torsdag 22 juli 2010

Lite fåglar...

En till bild på kängurun Joei!

Hej hej! Senaste gången jag skrev ett inlägg hade jag inte med alla amigurumisar jag har gjort under sommar lovet! Jag har gjort 2 fåglar ( en pingvin och en kyckling ) och en blomma som jag inte har visat upp här ( egna mönster ). Ja just det, jag glömde skriva att kängurun har blivit döpt till Joei! Så kallar man baby kängurusar i Australien! Pingvinen och kycklingen var till min moster och hennes kompis, båda var beställningar! Och så va det ju blomman som var till min mormor på hennes 63 års dag! :)
Tyvärr har jag inga bilder på kycklingen för tillfället, måste ladda upp någon annan gång!

Den där busiga pingvinen har hoppat ner i stoppnings påsen, borde verkligen säga åt honom,men jag tyckte han såg så söt ut!

Närbild på pingvinen Pingo! ( Tyvärr fick denna lilla krabat inga ögon. )
Okey... Var inte alls bered på att bilden skulle vara upp och ner, aja man ser ju i alla fall vad det föreställer... hoppas jag! Okey, ni som inte ser det är det Pingo från sidan! ( Och upp och ner...)



Blomman till mormor! Blev inte så nöjd med resultatet, den blev för stor och massiv och så ser man garnet som jag sydde fast blommbladen med. :/
Jag hade tänkt att blomman skulle vara ca 5 cm i diameter men den blev ca 15 cm istället!

/Maja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar