söndag 11 juli 2010

Nu får det räcka!


Jag håller på att virka projektet bondgårds djur. Från början hade jag tänkt att det skulle vara en ko, en häst, 2 höns och ett får. Fast det blev en get istället för får för att garnet jag tänkte ha till fåret kunde inte hålla formen! När jag satt ute på filten och virkade de 2 hönsen blev det istället 3 höns och en tupp. Sedan så ville jag attt det skulle bli mera stora figurer så jag virkade en gris och så tänkte jag att när jag ändå håller på kan jag virka 2 kultingar också! Som idag när jag hade virkat klart kroppen på geten tyckte jag att det blev väldigt lik en kalv, så jag ska virka getern en annan gång! Sedan får det vara nog! Från att ha tänkt att virka 5 figurer blev det istället 11!

/Maja

1 kommentar:

  1. så OTROLIGT söta små djur!!
    tror nog att jag vill ha boken också! :D måste bara fråga först :P

    SvaraRadera